قانون کامل هدفمند کردن یارانه‌ها

 

ماده 1- دولت مکلف است با رعایت این قانون قیمت حامل های انرژی را اصلاح کند:

 

الف- قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حاملها و با احتساب هزینه‌های مترتب (شامل حمل‌ونقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمتر از نود درصد (90%)  قیمت تحویل روی کشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد.

 

تبصره- قیمت فروش نفت خام و میعانات گازی به پالایشگاه‌های داخلی نودوپنج درصد (95%) قیمت تحویل روی کشتی (فوب) خلیج فارس تعیین می‌شود و قیمت خرید فرآورده ها متناسب با قیمت مذکور تعیین میگردد.

 

ب- میانگین قیمت فروش داخلی گاز طبیعی به گونه ای تعیین شود که به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، معادل حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از کسر هزینه‌های انتقال، مالیات و عوارض شود.

 

تبصره- جهت تشویق سرمایه گذاری، ‌قیمت خوراک واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی ‌برای مدت حداقل ده سال پس از تصویب این قانون ‌هر مترمکعب حداکثر شصت و پنج درصد(65%) قیمت سبد صادراتی در مبدأ خلیج فارس(بدون هزینه انتقال) تعیین میگردد.

 

ج- میانگین قیمت فروش داخلی برق به گونه ای تعیین شود که به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد.

 

تبصره - قیمت تمام شده برق، مجموع هزینه‌های تبدیل انرژی، انتقال و توزیع و هزینه سوخت با ‌بازده حداقل سی و هشت درصد (38%) نیروگاه های کشور و رعایت استانداردها محاسبه می شود و هر ساله حداقل یک درصد (1%) به ‌بازده نیروگاه های کشور افزوده شود به طوری که تا پنج سال از زمان اجراء این قانون به ‌بازده چهل و پنج درصد(45%) برسد و همچنین تلفات شبکه های انتقال وتوزیع تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی‌وفرهنگی جمهوری‌اسلامی‌ایران به چهارده درصد(14%) کاهش‌یابد.

 

دولت مکلف است با تشکیل کار گروهی مرکب از کارشناسان دولتی و غیر دولتی نسبت به رتبه بندی تولیدکنندگان برق از نظر ‌بازده و توزیع کنندگان آن از نظر میزان تلفات، اقدام نموده و سیاست های تشویقی و حمایتی مناسب را اتخاذ نماید.

 

تبصره 1 - درخصوص قیمتهای برق و گاز طبیعی، دولت مجاز است با لحاظ مناطق جغرافیایی، نوع، میزان و زمان مصرف قیمت های ترجیحی را اعمال کند.

 

شرکت های آب، برق و گاز موظفند درمواردی که از یک انشعاب چندین خانواده یا مشترک بهره‌برداری می‌کنند، درصورتی که امکان اضافه کردن کنتور باشد، تنها با اخذ هزینه کنتور و نصب آن نسبت به افزایش تعداد کنتورها اقدام نمایند و درصورتی که امکان اضافه‌کردن کنتور نباشد مشترکین را به تعداد بهره‌برداران افزایش دهند.

 

تبصره 2 - قیمت حامل های انرژی برای پس از سال پایه براساس ‌قیمت ارز منظورشده در بودجه سالانه تعیین می گردد.

 

تبصره 3-  قیمت های سال پایه اجراء ‌این قانون به گونه ای تعیین گردد که برای مدت یکسال حداقل مبلغ یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال و حداکثر مبلغ دویست هزار میلیارد (200.000.000.000.000) ریال درآمد به دست آید.

 

ماده 2- دولت مجاز است برای مدیریت آثار نوسان قیمت های حامل های انرژی بر اقتصاد ملی قیمت این حاملها را در صورتی که تا بیست و پنج درصد (25%) قیمت تحویل در روی کشتی (فوب) خلیج فارس نوسان کند بدون تغییر قیمت برای مصرف کننده از طریق أخذ مابه التفاوت و یا پرداخت یارانه اقدام نماید و مبالغ مذکور را در حساب تنظیم بازار حامل های انرژی در بودجه سنواتی منظور کند.

 

در صورتی که نوسان قیمت ها بیش از بیست و پنج درصد (25%) شود، در قیمت تجدید نظر خواهد نمود.

 

ماده 3 - دولت مجاز است، با رعایت ‌این قانون قیمت آب و کارمزد جمع آوری و دفع فاضلاب را تعیین کند.

 

الف- میانگین قیمت آب برای مصارف مختلف با توجه به کیفیت و نحوه استحصال آن در کشور به گونه ای تعیین شود که به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد.

 

تبصره 1- دولت مکلف است قیمت تمام شده آب را ‌با در نظر گرفتن هزینه‌های تأمین، انتقال و توزیع با رعایت ‌بازده تعیین کند.

 

تبصره 2- تعیین قیمت ‌ترجیحی و پلکانی برای مصارف مختلف آب با لحاظ مناطق جغرافیایی، نوع و میزان مصرف مجاز خواهد بود.

 

ب - کارمزد خدمات جمع آوری و دفع فاضلاب براساس مجموع هزینه‌های ‌نگهداری و بهره برداری شبکه پس از کسر ارزش ذاتی فاضلاب تحویلی و کمک های دولت در بودجه سنواتی (مربوط به سیاست های تشویقی) تعیین می گردد.

 

ماده 4- دولت موظف است به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به هدفمند کردن یارانه گندم، برنج، روغن، شیر، شکر، ‌خدمات پستی، خدمات هواپیمایی و خدمات ریلی (مسافری) ‌اقدام نماید.

 

تبصره- یارانه پرداختی به تولید کنندگان بخش کشاورزی نباید در هر سال کمتر از سال قبل باشد.

 

ماده 5- دولت موظف است یارانه آرد و نان را به میزانی که در لایحه بودجه سالیانه مشخص می شود ‌با روش های مناسب در اختیار مصرف کنندگان متقاضی قرار دهد.

 

تبصره- سرانه یارانه نان ‌روستاییان و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت و اقشار آسیب‌پذیر در سایر شهرها به‌تشخیص دولت حداقل پنجاه درصد(50%) بیشتر از متوسط یارانه سرانه خواهد بود.

 

ماده 6- دولت موظف است سیاست های تشویقی و حمایتی لازم را برای ایجاد و گسترش واحدهای تولید نان صنعتی و نیز کمک به جبران خسارت واحدهای تولید آرد و نان که در اجراء این قانون ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه میشود اتخاذ نماید.

 

آئین نامه اجرائی این ماده توسط وزارت بازرگانی و با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه و حداکثر ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران میرسد.

 

ماده 7- دولت مجاز است حداکثر تا پنجاه درصد (50%) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را در قالب بندهای زیر هزینه نماید:

 

الف- یارانه در قالب پرداخت نقدی و غیر نقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار نسبت به کلیه خانوارهای کشور به سرپرست خانوار پرداخت شود.

 

ب - اجراء نظام جامع تأمین اجتماعی برای جامعه هدف از قبیل:

 

1- گسترش و تأمین بیمه های اجتماعی، خدمات درمانی، تأمین و ارتقاء سلامت جامعه و پوشش دارویی و درمانی بیماران خاص و صعب العلاج.

 

2- کمک به تأمین هزینه مسکن، مقاوم سازی مسکن و اشتغال.

 

3- توانمندسازی و اجراء برنامه‌های حمایت اجتماعی.

 

تبصره 1 - آئیننامه اجرائی این ماده شامل چگونگی شناسایی جامعه هدف، تشکیل و به هنگام سازی پایگاه های اطلاعاتی مورد نیاز، نحوه پرداخت به جامعه هدف و پرداخت های موضوع این ماده حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزراء امور اقتصادی و دارایی، رفاه و تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

 

تبصره 2ـ دولت میتواند حساب هدفمندسازی یارانه ها را بنام سرپرست خانواده های مشمول یا فرد واجد شرایط دیگری که توسط دولت تعیین می شود افتتاح نماید. اعمال مدیریت دولت در نحوه هزینه کرد وجوه موضوع این حساب از جمله زمان مجاز، نوع برداشت هزینه ها و برگشت وجوهی که به اشتباه واریز شده اند مجاز است.

 

ماده 8- دولت مکلف است  سی درصد (30% ) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را برای پرداخت کمک های بلاعوض، یا یارانه سود تسهیلات و یا وجوه اداره شده برای اجراء موارد زیر هزینه کند:

 

الف- بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی و تشویق به صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف که توسط دستگاه اجرائی ذیربط معرفی می شود.

 

ب- اصلاح ساختار فناوری واحدهای تولیدی در جهت افزایش بهره وری انرژی، آب و توسعه تولید برق از منابع تجدیدپذیر.

 

ج- جبران بخشی از زیان شرکت های ارائه دهنده خدمات آب و فاضلاب، برق، گاز طبیعی و فرآورده های نفتی و شهرداری ها و دهیاری ها ناشی از اجراء این قانون.

 

د- گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی در چهارچوب قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و پرداخت حداکثر تا سقف اعتبارات ماده (9) قانون مذکور.

 

هـ - حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعتی.

 

و - حمایت از تولید نان صنعتی.

 

ز - حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی.

 

ح- توسعه خدمات الکترونیکی تعاملی با هدف حذف و یا کاهش رفت وآمدهای غیر ضرور.

 

تبصره - آئیننامه اجرائی این ماده شامل چگونگی حمایت از صنایع، کشاورزی و خدمات و نحوه پرداختهای موضوع این ماده حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزراء امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن، جهادکشاورزی، بازرگانی، نفت، نیرو، کشور، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، اتاق تعاون و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران می رسد.

 

ماده 9- منابع موضوع مواد (7) و (8) این قانون اعم از کمک ها، تسهیلات و وجوه اداره شده از طریق بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و غیر دولتی در اختیار اشخاص مذکور  قرار خواهد گرفت.

 

ماده 10- دریافت کمک ها و یارانه های موضوع مواد (7) و (8) این قانون منوط به ارائه اطلاعات صحیح می باشد. درصورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده، دولت مکلف است ضمن جلوگیری از ادامه پرداخت، درخصوص استرداد وجوه پرداختی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.

 

اشخاص در صورتی که خود را برای دریافت یارانه ها و کمک های موضوع مواد (7) و (8) این قانون محق بدانند می توانند اعتراض خود را به کمیسیونی که در آئین نامه اجرائی این ماده پیش بینی می شود ارائه نمایند.

 

آئیننامه اجرائی این ماده حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزراء دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، رفاه و تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران میرسد.

 

ماده 11- دولت مجاز است تا بیست درصد (20%) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای هزینه کند.

 

ماده 12- دولت مکلف است تمام منابع حاصل از اجرای این قانون را به حساب خاصی به‌نام هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل واریز کند. صددرصد(100%) وجوه واریزی در قالب قوانین بودجه سنواتی برای موارد پیشبینی شده در مواد (7) ، (8) و (11) این قانون اختصاص خواهد یافت.

 

تبصره 1- دولت مکلف است اعتبارات ‌منابع و مصارف موضوع مواد مذکور را در چهار ردیف مستقل در لایحه بودجه سنواتی درج کند.

 

تبصره 2- کمک های نقدی و غیرنقدی ناشی از اجراء این قانون به اشخاص حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات بر درآمد موضوع قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیه‌های بعدی آن معاف است. کمک های مزبور به اشخاص مذکور بابت جبران تمام یا قسمتی‌از قیمت‌کالا یا خدمات عرضه‌شده توسط آنها مشمول حکم این‌تبصره نخواهدبود.

 

تبصره 3- دولت مکلف است گزارش تفصیلی این ماده را هر شش ماه به دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

 

ماده 13- تنخواه مورد نیاز اجراء این قانون در تنخواه بودجه سنواتی منظور و از محل منابع حاصل از اجراء این قانون در طول سال مستهلک می شود.

 

ماده 14- جا به جایی اعتبارات موضوع این قانون در مواد (7)، (8) و (11) حداکثر ده واحد درصد در بودجه سنواتی مجاز است، به طوری که کل وجوه حاصل در موارد پیش بینی شده در این قانون مصرف شود.

 

ماده 15- به‌دولت اجازه داده می‌شود ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، سازمانی با ماهیت شرکت دولتی به‌نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با استفاده از منابع (امکانات، نیروی انسانی و اعتبارات) موجود، جهت اجراء این قانون با لحاظ قانون برنامه ایجاد کرده یا با اصلاح ساختار و ادغام شرکت های موجود تأسیس نماید.

 

دولت مجاز است وجوه حاصل از اجراء این قانون را که به خزانه واریز می‌شود، عیناً پس از وصول و کسر سهم دولت موضوع ماده(11) به‌طور مستمر برداشت و به‌عنوان کمک صرفاً جهت اجراء اهداف و تکالیف مقرر در مواد (7) و (8) این قانون دراختیار سازمان قرار دهد تا برابر آن هزینه کند.

 

سازمان به‌صورت متمرکز اداره می‌شود و صرفاً مجاز به داشتن واحدهای ستادی، برنامه‌ریزی و نظارت در مرکز می‌باشد.

 

وزراء رفاه و تأمین اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، راه و ترابری،جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، نفت، نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عضو مجمع عمومی سازمان می‌باشند.

 

اساسنامه شرکت شامل ارکان، وظایف و اختیارات، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.

 

وجوه و اعتبارات موضوع این قانون از جمله مواد (12) و (15) مانند سایر شرکت های دولتی در بودجه کل کشور منعکس می‌شود و به جز اختیارات و مجوزهای موضوع این قانون از جمله مواد (2) و (14) تغییر در سقف اعتبارات شرکت در طول سال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس مجاز می‌باشد.

 

وجوه مانده سازمان از هرسال در سال بعد قابل مصرف است و سازمان در هرسال می‌تواند برای سنوات بعد در چهارچوب این قانون تعهد ایجاد نماید.

 

اعتبارات موضوع این قانون مشمول قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند- مصوب 6/11/1364- می‌باشد.

 

سازمان مکلف است گزارش عملکرد، دریافت و پرداخت منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را به‌تفکیک مواد(7)و(8) در پایان هر شش ماه دراختیار کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات و سایر کمیسیون های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

 

دیوان محاسبات کشور مکلف است در مقاطع شش‌ماهه گزارش عملیات انجام‌شده توسط سازمان را براساس اهداف پیش‌بینی شده در این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

 

ماده 16- دولت مجاز است از ابتدای سال 1389معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیاتهای مستقیم را علاوه بر افزایش سالانه آن، متناسب با تغییر و اصلاح قیمتهای موضوع این قانون با پیشنهاد وزارت اموراقتصادی و دارایی طی پنجسال حداکثر تا دو برابر افزایش دهد.

 

قانون فوق مشتمل‌بر شانزده ماده و شانزده تبصره درجلسه علنی روز سه‌‌شنبه مورخ پانزدهم دی‌ماه یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23/10/1388 به تأیید شورای نگهبان رسید.

تعداد بازدید : 12 تاریخ ویرایش : سه شنبه, 01/19/1399 - 11:00

در راستای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و سیاستهای حمایتی دولت محترم هزینه خدمات پس از فروش مشروحه ذیل نسبت به وضعیت قبل از اجرای قانون مذکور ضمن ارتقاء کیفیت خدمات به میزان 30 % کاهش یافته است :

1-   تغییر مکان وسایل اندازه گیری

2-   آزمایش وسایل اندازه گیری

3-   خدمات قطع و وصل

4-   صدور قبض المثنی در صورت قصور مشترک در نگهداری آن

5-   تغییر نام

6-   جریمه تخلفات مشترک

7-   استعلام

تعداد بازدید : 13 تاریخ ویرایش : سه شنبه, 01/19/1399 - 23:57

اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد

بر اساس اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها بخشی از حق بیمه اقشار کم درامد جامعه وهمچنین بخشی ازهزینه های خدمات سلامت بیماران خاص ازمحل منابع هدفمندی یارانه ها پرداخت وجبران خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،بر اساس اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها، بخشی از حق بیمه اقشار کم درامد جامعه وهمچنین بخشی ازهزینه های خدمات سلامت بیماران خاص ازمحل منابع هدفمندی یارانه ها پرداخت وجبران خواهد شد.
در اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها آمده است:اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور در سایه همکاری و همیاری تمامی اقشار جامعه ایران اسلامی توانسته است کلیه اهداف اولیه در جهت تحقق عدالت، افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی و کالاهای اساسی از جمله نان و اشاعه فرهنگ اسلامی اقتصادی را محقق سازد.
این اطلاعیه می افزاید:در چارچوب برنامه‌های تنظیمی کارگروه تحولات اقتصادی، به منظور گسترش و تقویت نظام جامع تامین اجتماعی اعم از پوشش بیمه‌های اجتماعی برای اقشار کم درآمد جامعه و جبران بخشی از هزینه‌های خدمات سلامت در موارد خاص از محل منابع هدفمند کردن یارانه‌ها از تاریخ 1/10/1389 اقدامات زیر در مورد گروه‌های هدف به عمل می‌آید:
الف- پوشش بیمه اجتماعی:
پرداخت بخشی از حق بیمه متعلقه رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون شهری و برون شهری، هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان، مددجویان تحت پوشش مشترک طرح‌های خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، زنان سرپرست خانوار شهری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، مربیان مهد کودک، کارکنان مراکز نگهداری توانبخشی و اجتماعی، اصناف کم درآمد، صیادان و زنبورداران.
ب- نظام سلامت
پرداخت قسمتی از هزینه‌های درمان بیماران خاص، صعب العلاج، سرطانی و همچنین سرانه درمان ایرانیان فاقد هرگونه دفترچه درمانی.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،در این اطلاعیه تاکید شده است این اطلاعیه به منزله ابلاغ به دستگاه‌های مربوطه تلقی شده و جزئیات امر جهت مراجعه و اقدام این عزیزان از طریق سازمان‌های ذیربط متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

تعداد بازدید : 14 تاریخ ویرایش : سه شنبه, 01/19/1399 - 23:57

اطلاعیه شماره (6) ستاد هدفمند کردن یارانه ها

توضیحات ستاد هدفمند کردن یارانه ها درباره نحوه محاسبه قبوض آب،برق وگاز

شرکت‌های آب و فاضلاب برق و گاز موظفند از تاریخ 15/10/89 شرایط لازم برای اعلام تعداد واحد‌های مسکونی بهره مند از یک کنتور را به صورت حضوری،‌تلفنی و سامانه‌های اینترنتی (رایانه‌ای) فراهم نمایند تا مردم براحتی اطلاعات خود را در اختیار بگذارند.

اطلاعیه شماره (6) ستاد هدفمند کردن یارانه ها منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این اطلاعیه ضمن تشکر از همراهی و همکاری مسئولانه کلیه اقشار مردم ایران در اجرای بزرگترین تلاش و برنامه ریزی کشور جهت تحقق پیشرفت و عدالت و همچنین نظارت‌ها و همکاری‌های اصناف، ‌صنعتگران، کشاورزان، کارگران، کارمندان، رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل کشور در مدیریت اجرای قانون، نحوه محاسبه قیمت آب، برق و گاز اعلام شده است.
بر اساس این اطلاعیه از آنجا که محاسبه قیمت آب ،‌برق وگاز مشترکین خانگی با تعرفه‌های جدید و بصورت پلکانی محاسبه خواهد شد میزان مصرف مشترکین و تعداد واحد‌های بهره بردار در یک مجموعه مسکونی مهم است لذا به منظور رفاه حال مردم چنانچه ساختمان‌های مسکونی موفق به تفکیک واحد ودریافت پایان کار شهرداری نشده‌اند با خود اظهاری مشترکین مربوطه و دریافت یک تعهد نامه اخلاقی از آنان میزان مصرف به تعداد واحد‌ها تقسیم و بر مبنای آن میزان هر واحد مشخص و محاسبه خواهد شد.
ستاد هدفمند کردن یارانه ها همچنین اعلام کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب برق و گاز موظفند از تاریخ 15/10/89 شرایط لازم برای اعلام تعداد واحد‌های مسکونی بهره مند از یک کنتور را به صورت حضوری،‌تلفنی و سامانه‌های اینترنتی (رایانه‌ای) فراهم نمایند تا مردم براحتی اطلاعات خود را در اختیار بگذارند.
بر اساس این اطلاعیه، چنانچه مشترکین جهت مدیریت مصرف هر خانوار بخواهند کنتور‌های خود راتفکیک کنند می توانند به شرکت های ذیربط در محل خود مراجعه کرده و شرکت‌های مذکور تنها با اخذ هزینه کنتور و نصب آن نسبت به نصب کنتوری و واگذاری اشتراک مستقل اقدام نمایند.
ستاد هدفمند کردن یارانه ها همچنین تاکید کرد: محاسبه هر میزان مصرف آب، برق و گاز تا قبل از 28/9/1389 بر اساس نرخهای قبلی صورت گرفته و محاسبه آنها با نرخ‌های تعرفه جدید ممنوع است. 
در این اطلاعیه همچنین تصریح شده است: از آنجا که روش‌های محاسبه قبوض آب و برق و گاز پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر نموده است و تمامی نرم‌افزارها برای رفاه حال مردم ساده‌سازی شده، احتمال خطا وجود دارد لذا کلیه مشترکین در صورت مشاهده هرگونه خطای احتمالی موارد بروز خطا را به شرکت ذیربط اطلاع دهند تا بلافاصله اصلاح لازم صورت گیرد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: مشترکینی که در هنگام قرائت کنتور بدلیل عدم حضور در منزل مسکونی هیچگونه قبضی دریافت نکرده‌اند شرکتهای ذیربط را جهت دریافت قبوض خود مطلع کنند در غیر این صورت علی‌الحساب معادل ماه مشابه سال قبل محاسبه خواهد شد.
ستاد هدفمند کردن یارانه ها همچنین شرکتهای آب، برق و گاز را  موظف کرد با پیوستی که به همراه قبض صادره به دست مشترکان می رسد، در خصوص نحوه محاسبه قیمت بر قبض اطلاع‌رسانی کنند.
بر اساس این اطلاعیه، دریافت هرگونه مبالغی تحت عناوینی مانند آبونمان، دیماند، قدرت و تبصره در قبوض ممنوع است.

تعداد بازدید : 15 تاریخ ویرایش : سه شنبه, 01/19/1399 - 23:58

اطلاعیه شماره 5 ستاد هدفمندسازی یارانه ها

*قیمت گندم هر کیلوگرم 2500 ریال اعلام شد
*قیمت انواع نان با توجه به قیمت های پایه ای گندم و آرد و نیز سایر هزینه های محلی توسط استانداری های سراسر کشور تعیین و در کلیه واحدهای نانوایی الصاق شده است

پنجمین اطلاعیه ستاد هدفمند سازی یارانه ها منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، ستاد هدفمند سازی یارانه ها در این اطلاعیه با تشکر از ملت شریف ایران به دلیل همراهی در اجرای مطلوب قانون هدفمندی یارانه ها، اصلاح قیمت های گندم، آرد و نان در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها که از فردا (1/10/1389) در سراسر کشور اجرا خواهد شد را ابلاغ کرد.
بر اساس این اطلاعیه قیمت گندم هر کیلوگرم 2500 ریال است که توسط وزارت بازرگانی (شرکت بازرگانی دولتی ایران) در اختیار کلیه متقاضیان از جمله کارخانجات آسیابانی، نانوایی ها و صنف و صنعت مرتبط قرار می گیرد.
در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که عرضه آرد در سراسر کشور با توجه به درصد سبوس گیری آن با قیمت هر کیلوگرم 2800 تا 3000 ریال صورت می گیرد.
ستاد هدفمندسازی یارانه ها همچنین در این اطلاعیه تصریح کرده است: قیمت انواع نان با توجه به قیمت های پایه ای گندم و آرد و نیز سایر هزینه های محلی توسط استانداری های سراسر کشور تعیین و در کلیه واحدهای نانوایی الصاق شده است.
بر اساس این اطلاعیه قیمت نان در نانوایی های یارانه پز و آزادپز سنتی برابر خواهد بود.
ستاد هدفمندسازی یارانه ها همچنین از شهروندان خواسته است تا در صورت وجود هر گونه سوال، تخلف و شکایت در زمینه قیمت و کیفیت نان مراتب را از طریق شماره تلفن 124 و یا ستادهای تعزیرات آرد و نان شهرستان جهت رسیدگی اعلام کنند.

تعداد بازدید : 16 تاریخ ویرایش : سه شنبه, 01/19/1399 - 23:58

اطلاعیه شماره 4 ستاد هدفمند کردن یارانه ها

بر اساس اطلاعیه شماره 4ستاد هدفمند کردن یارانه ها، یارانه نان معادل 80 هزار ریال سرانه هر فرد برای دوماه تا فردا (30/9/1389) به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز خواهد شد

اطلاعیه شماره 4 ستاد هدفمندکردن یارانه ها منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، یارانه نان معادل 80 هزار ریال سرانه هر فرد برای دو ماه تا فردا (‌30 / 9/1389)‌به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
در این اطلاعیه با تاکید بر این نکته که در مرحله بعد اصلاح قیمت نان اجرا خواهد شد، آمده است:

قیمت انواع نان توسط استانداری ها اعلام و در نانوایی ها نصب و به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.
در بخش دیگری از اطلاعیه شماره 4 ستاد هدفمند کردن یارانه ها آمده است: بدنبال ابهامات مطرح شده در خصوص قیمت گاز خودرو(CNG) به استحضار می رساند که قیمت اعلامی گاز خودرو(CNG) برای هر متر مکعب معادل 3000ریال است که با توجه به برابری 35/1 مترمکعب با 1 کیلوگرم گاز خودرو(CNG)، لذا قیمت هر کیلوگرم CNG معادل 4050 ریال است.

تعداد بازدید : 17 تاریخ ویرایش : سه شنبه, 01/19/1399 - 23:59

اطلاعیه شماره 3 ستاد هدفمندی یارانه ها

میزان سهمیه و قیمت‌های جدید نفت گاز غیر خودرو، نفت کوره، گاز مایع و نفت سفید اعلام شد

ستاد هدفمندکردن یارانه ها در اطلاعیه شماره 3 خود میزان سهمیه و قیمت‌های جدید نفت گاز غیر خودرو، نفت کوره، گاز مایع و نفت سفید را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن اطلاعیه شماره3 ستاد هدفمندکردن یارانه ها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


میزان سهمیه و قیمت‌های جدید نفت گاز غیر خودرو، نفت کوره، گاز مایع و نفت سفید که براساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تعیین شده به شرح ذیل اعلام می‌شود.
-نفت گاز بخش کشاورزی با قیمت نفت گاز سهمیه ای معادل هر لیتر 1500 ریال
-نفت گاز بخش صنعت با قیمت نفت گاز سهمیه ای معادل هر لیتر 1500 ریال
-نفت کوره هر لیتر 2000 ریال
-گاز مایع هر لیتر 1000 ریال معادل هر کیلو 1800 ریال ( ‌توزیع با کالابرگ ) بدون هزینه توزیع
-نفت سفید هر لیتر 1000 ریال ( ‌توزیع با کالابرگ )
-قیمت بنزین سوپر سهمیه ای معادل هر لیتر 5000 ریال و بنزین سوپر غیرسهمیه ای معادل هر لیتر 8000 ریال تعیین شده است.

تعداد بازدید : 18 تاریخ ویرایش : سه شنبه, 01/19/1399 - 23:59